سرخط خبرها

چگونه دیوان حافظ را حفظ کنیم؟

  • کد خبر: ۱۸۸۴۸۴
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
چگونه دیوان حافظ را حفظ کنیم؟
غزل‌های حافظ را با روشی ساده و کم هزینه می‌توانید حفظ کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر علاقه به غزل‌های حافظ و حافظ خوانی داشته باشید قطعا آرزوی حفظ کردن غزل‌هایش را دارید اما دغدغه‌های روزانه ممکن است گمان کنید زمان کافی برای این کار ندارید و در نهایت به دنبال محقق کردن این کار نباشید!

امروز به بهانه ۲۰ مهرماه و بزرگداشت حافظ شیرین سخن، روشی آسان برای حفظ غزل‌های این شاعر پارسی زبان از زبان یک معلم جوان ادبیات و عضو انجمن علمی-آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان خراسان رضوی که مبدع آن است ارائه می‌کنیم که می‌توانید از اوقات پرت و بیهوده خود بهترین استفاده را کنید.

مهدیه دهقان نیری تا کنون توانسته با روش ابداعی خود ۱۲۵ غزل را حفظ کند. محوریت این روش استفاده بهینه از زمان‌های بلااستفاده و به اصطلاح  زمان مرده افراد بده که به شرح زیر است: 

-ابتدا زمان‌های پرت و کوتاه خود را شناسایی کنید. سپس روی برگه‌های کوچک و حتی باطله خود یکی از غزل‌های حافظ را بنویسید و در محل‌هایی که فکر می‌کنید بچسبانید تا هر روز چشمتان به آن‌ها بیفتد و آن را بخوانید.

-این زمان‌های پرت برای هر کسی می‌تواند متفاوت باشد؛ مثلا پشت فرمان و ترافیک‌های طولانی، هنگام مسواک زدن قبل از خواب، ظرف شستن، روی مانیتور محل کار یا منزل، روی میز کار، پشت قاب تلفن همراه یا هر جای دیگری که انجام آن کار نیاز به تمرکز بالایی ندارد یا برای رفع خستگی علاقه دارید شعر بخوانید.

-تکرار، رمز این روش است. شما هر غزل را وقتی در چندین مکان بنویسید و آن را در طول روز یا چند روز بخوانید در ذهن تان ماندگار می‌شود.

-مدت زمان حفظ کردن نیز به نسبت توانایی و حافظه و سن هر فرد و شناسایی این اوقات پرت و بلا استفاده متفاوت است؛ شاید برای برخی کوتاه مدت باشد و برخی بلند مدت؛ اما برای غزل دوستان و علاقمندان به حافظ نتیجه شیرینی خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->